Oktatóink a Logopédia mesterszakon
Prof. Dr. Tóth Gábor

Gyógypedagógus, logopédus, klinikai fejlődéspszichológus, az orvostudományok doktora. 1995 óta dolgozik logopédusként és tanít a felsőoktatásban. Főbb munkahelyei voltak: Fővárosi Beszédjavító Intézet, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola (később ELTE BGGYK) Gyakorló Logopédiai Intézete (gyakorlatvezető tanár), Yokohamai Állami Egyetem Pedagógiai Kara (kutatás és gyógypedagógusképzés) és a Kitasato Egyetem Egészségtudományi Kar Rehabilitációs Tanszékének Logopédia Szakcsoportja (logopédus képzés, óraadó tanár). Jelenleg meghívott egyetemi tanár a Yokohamai Városi Egyetem Orvostudományi Kar Fül-Orr-Gégészeti és Fej-Nyaksebészeti Tanszékén, valamint főállású (kinevezett) egyetemi tanár a Sagami Női Egyetem Gyermekpedagógia Tanszékén és intézet igazgató a Gyermekfejlesztő Központban. Három nemzetközi és két japán szaklap konzulense és szerkesztőbizottsági tagja.
A felsőoktatási munkája mellett, klinikai szaktevékenységei közé tartozik többek között a kora gyermekkori intervenció, beszédindítás, korai mozgásfejlesztés és szenzomotoros terápiák, fül-orr-gégészeti tumorok sebészeti és kiegészítő kezelése utáni beszéd- és nyelésterápia, hangképzési zavarok és egyéb beszédproblémák terápiája stb. Rendszeresen tart szakmai továbbképzést pedagógusoknak, pszichológusoknak és az egészségügyben dolgozóknak mind japánul, angolul és magyarul.
A Szerzett nyelészavarok kurzus fő célja a nyelési zavarokkal kapcsolatos ismeretek, a klinikai logopédia szerepe a rehabilitációs folyamatban, a nyelési zavarok tünettana, diagnosztikai eljárások és a nyelésterápia módszereinek ismertetése, elsajátítása. A kurzus tartalma magába foglalja a nyelési zavarok főbb okait, típusait, jellegzetességeit és a kezelés kliens központú terápiás lehetőségeit. Továbbá kitér a klinikai logopédus kompetenciáira születéstől az időskorig, a rehabilitációs team-munka jelentőségére, valamint a szakmaközi együttműködés lehetőségeire a rehabilitációban résztvevő kliensek kezelése során. A tárgy rehabilitációs terepgyakorlati részének céljai közé tartozik, hogy a hallgatók az elsajátított elméleti ismereteik alapján aktívan részt vegyenek a diagnosztikai vizsgálatokban, érdemben felismerjék a jellegzetes tüneteket, terápiás tervet készítsenek, megtanulják alkalmazni a különböző terápiás gyakorlatokat, valamint együttműködjenek a rehabilitációs munkacsoport tagjaival: dietetikusokkal, szakorvosokkal, nővérekkel és más szakemberekkel.