Participatív kutatás és oktatás az európai társadalmi innovációs ajánlások között

A társadalmi innováció koncepciója fogyatékosságügyi területen címmel látott napvilágot a European Association of Service providers for Persons with Disabilities tanulmánya. A kutatás során arra keresték a választ, hogy a közszféra miképp tud részt venni ezekben a társadalmi innovációkban, és milyen mozgatórugói vannak a fejlesztéseknek.
Az eredmények alapján a jogi és pénzügyi környezet, a hálózati együttműködések, valamint a szemléletformáló kezdeményezések mellett, a fogyatékossággal élő emberek részvétele bizonyult meghatározó hajtóerőnek.
A participatív kutatás és oktatás, olyan aktivitások, melyek a résztvevők hangjának felerősítése, empowermentje mellett, a közösségek számára is innovációs potenciállal bírnak. A kutatás ajánlásai között olyan úttörő gyakorlatként jelenik meg, mely az oktatás még sokszínűbbé tételével támogatja a fogyatékossággal élő személyek társadalmi befogadását. A Karon kifejlesztett és az Egyetem Know-how listáján szereplő, Együtt oktatunk! participatív felsőoktatási módszertan egy ilyen gyakorlat, amely az akadémiai területen érvényesíti a Semmit rólunk nélkülünk! elvet.