Nemzetközi partnerek

Nemzetközi partnerek

A Kar nemzetközi kapcsolatai az elmúlt években látványos bővülésen mentek keresztül, mely a tudatosan megalkotott és következetesen megvalósított nemzetköziesítési stratégia eredménye. A stratégia célja, hogy a gyógypedagógiai és fogyatékosságtudományi területen olyan nemzetközi szintű oktatási, kutatási és szakmai együttműködési hálózat jöjjön létre, amely elősegíti a minőségi tudástranszfert, a hallgatók és oktatók nemzetközi mobilitását, valamint a globális jó gyakorlatok elérhetőségét. A rangos külföldi szakemberek meghívása, a kétoldalú megállapodások bővítése és a nemzetközi hallgatói közösség sokszínűsége mind azt mutatja, hogy a Kar egyre meghatározóbb szereplőjévé válik a nemzetközi gyógypedagógiai diskurzusnak.

A Kar az Erasmus+ program keretében jelenleg huszonhat külföldi egyetemmel tart fenn aktív kapcsolatot, ebből kettő Európán kívüli (India, Argentína) felsőoktatási intézmény. A bővülő partnerhálózatnak köszönhetően jelentősen növekszik mind a hallgatói, mind az oktatói, munkatársi mobilitásban résztvevők száma. Az angol nyelvű alapképzés elindítása újabb lehetőséget és impulzust adhat a nemzetközi kapcsolatok kiterjesztéséhez.

A Kar kenyai iskolafejlesztési projektjéhez kapcsolódóan, és a Kar aktív közreműködésének eredményeként, aláírásra került az ELTE-Kenyatta Egyetem, valamint az ELTE-Rongo Egyetem (mindkettő kenyai) közötti kétoldalú együttműködési megállapodás, amely hatékonyan segíti elő az ELTE Afrika stratégiája megvalósítását is. A Rongo Egyetemmel fennálló aktív kapcsolatnak köszönhetően sikerült az intézményt partnerként bevonni a CHARM-EU virtuális mobilitást célzó programjába is.

2025-ben a magyarországi és a nemzetközi felsőfokú gyógypedagógusképzés fennállásának 125. évfordulóját ünnepeljük. E jeles évforduló alkalmat teremt arra, hogy visszatekintsünk az elmúlt 125 év eredményeire, megünnepeljük a szakma elhivatott képviselőit, és együtt gondolkodjunk a jövő kihívásairól és lehetőségeiről.

A Kar továbbra is elkötelezett a nemzetközi együttműködések bővítése és a gyógypedagógiai tudomány fejlődésének elősegítése mellett, hogy a nemzetközi partnereken keresztül a hallgatók és az oktatók számára minél szélesebb körű tapasztalatszerzési és fejlődési lehetőségeket biztosítson.