Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle legújabb, tematikus száma

2021.01.27.
Megjelent a Gyógypedagógiai Szemle legújabb, tematikus száma
A Gyógypedagógiai Szemle 2020. 3-4. száma a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából, 2019-ben a Bárczin rendezett, Szisztematikus kutatások és evidencia-alapú gyakorlatok a humán fogyatékosságok és az atipikus fejlődés pszichológiájában című konferencia előadásainak gyűjteménye. 

A tematikus szám szerkesztőinek és a konferencia szervezőinek célja egyrészt az volt, hogy a hazai gyógypedagógiai pszichológiában tovább erősítsék a korszerű kutatás és az evidencia-alapú gyakorlatok jelenlétét. Továbbá a fórum- és hagyományteremtés és Ranschburg Pál születésének akkor közelgő 150. évfordulója méltó megünnepléséhez és a 2020-as Ranschburg emlékévhez való csatlakozás is.

A tematikus szám szerveződése, a tanulmányok, szövegek sorrendje tudatosan alakított. Lányiné Engelmayer Ágnes és Gereben Ferencné átfogó, a gyógypedagógiai pszichológia nagy hagyományaira és változásaira reflektáló írásai után két, szintén átfogó érdeklődésre számot tartó áttekintés fogja közre az empirikus hangsúlyú tanulmányokat. Ezek egyik tematikus fókusza a nyelv, beszéd és hallás; a másik az autizmus. A szociometriai kutatás új eszközét és az azzal nyert empirikus eredményeket bemutató tanulmány jelentősége szintén átível a szűkebb szakterületeken.

A számban megjelenő tanulmányok és szövegek listája megtekinthetők a MATARKA oldalán. A Gyógypedagógiai Szemléről, korábbi számokról MAGYE aloldalán részletesen tájékozódhat.