Szakcsoportok
Fogyatékosságtudományi szakcsoport
A szakcsoport célja:
- a fogyatékosságtudomány művelése és szerepének erősítése (publikációk, konferenciák, kötetek)
- fogyatékossággal élő emberek empowerment-je (hatalommal való felruházása)
- inkluzív oktatás és kutatás bevezetése, kutatása és a magyar nyelvű szakirodalom megalapozása
- a fogyatékosságtudomány kritikai művelése
- új fogyatékosságtudományi alapú/szemléletű kurzusok bevezetése (alap- és mesterképzésben)
- új, fogyatékosságtudományi mesterszak és szakirányú továbbképzési szak létesítése
- magas támogatási szükséglettel élő emberek élethelyzeteinek megismerése (pl. munka, társadalmi részvétel, döntéshozatal kérdései)
Kritikai társadalomtudományi szakcsoport
A szakcsoport célja:
- a rasszizmus, társadalmi kirekesztés, előítéletesség, történelmi és szociológiai ismeretek közvetítése
- a történelem során kirekesztett és stigmatizált társadalmi kisebbségek (pl. zsidó származású/vallású emberek, cigány emberek, fogyatékos emberek) történelmének megismertetése révén küzdelem a genocídium, holokauszt mindennapi formákban való felbukkanása ellen
- a makro-, és mikrotársadalom különböző szférái működési mechanizmusainak, szociológiai jellemzőinek bemutatása
- a makro-és mikrotársadalom különböző szférái diszfunkcióinak, feszültségeinek megismertetése révén felelősen gondolkodni és érvelni tudó, valamint a (hallgatók által) elsajátított tudományterületeken a társadalmi problémákkal kapcsolatos jobbító szándékú javaslatokat megfogalmazni tudó értelmiség képzése
Kutatásmódszertani szakcsoport
A szakcsoport célja:
- a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon jelenlévő, különféle tudományágak által képviselt kutatásmódszertani ismeretek közös platform alatti, multidiszciplináris szemléletet alapján történő képviselete
- a tudományelméleti és ismeretelméleti megalapozáson felül elsősorban a pszichológiai és az empirikus szociológiai, valamint a gyógypedagógiai és antropológiai kutatások módszertani ismereteinek oktatása a hallgatók számára a szakcsoport tagjainak számos esztendő alatt gyűjtött gyakorlati ismereteire támaszkodva