A tanulási zavar és pszichopedagógiai támogatási lehetőségei – Gyógytea beszámoló

Az előadás során a tanulási zavar fogalmának gyógypedagógiai szempontú értelmezésére vonatkozó legfontosabb ismeretek összefoglalása történt meg. Hazai, angol és német nyelvű szakirodalom alapján a veszélyeztetettség korai jeleinek, a szűrés és diagnosztika útjának rövid bemutatása után olyan intervenciós programok áttekintése is megtörtént, amelyek tudományos vizsgálatokkal bizonyítottan hatékonyak. Végül a tanulási zavar tüneteit mutató gyermek negatív tanulási folyamatainak bemutatására került sor, és ebből következően a professzionális segítségnyújtás lehetőségeinek gyógypedagógiai szempontú átgondolására.
Az online térben nagy érdeklődés mutatkozott a program iránt, főként szakemberek, kollégák részvételével izgalmas szakmai diskurzus bontakozott ki, amelyben számos további kérdés és szempont merült fel a terminológia értelmezését, a diagnosztikát és a professzionális segítségnyújtást illetően.
Köszönjük a támogatást: