A kettősség, avagy az út mögöttünk és előttünk
A távolléti oktatás első tapasztalatai

A tapasztalatok összegzése kitér a nappali tagozaton megvalósult távolléti oktatásra, a levelezős gyakorlatra, az Erasmus+ keretében "nálunk" tanuló külföldi hallgatók távolléti oktatásának tapasztalataira, de a karon megvalósuló továbbképzések során tartott oktatás tapasztalataira is. Külön érdekessége az összegző anyagnak, hogy a végén közread öt konkrét oktatói, tanári megoldást, esettanulmányt, amely nagyon szemléletesen mutatja be azt a változást, ami végbe ment a távolléti oktatásra való felkészülés, majd a megvalósítás során "tantermi szinten", a konzultációk során.
A tapasztalatok összegzését záró távolba néző, jövőbe tekintő rész is befelé szól, nekünk, bárczisoknak üzen. A márciusi gyors átállás és a két és fél hónapig tartó kényszerű helyzet nem adott lehetőséget arra, hogy megálljunk, kimunkáljuk, módosítsuk, teszteljük és bevezessük az általunk elvárt szakmai minőségi kritériumoknak is megfelelő digitális megoldásokkal támogatott módosításokat. Amit mégis hozott ez az időszak és fontos megtartani, az "a tanítási és didaktikai gyakorlatok többrétűvé és még sokszínűbbé válása. Ebben a még összetettebb, új térben és új formák között kell újraalkotnunk saját magunkat."
A dokumentum teljes terjedelmében innen tölthető le:
Az összefoglaló tartalmához tapasztalataik összegzésével hozzájárultak: az ATIVIK, az ÁLTGYPI, a FOTRI, a GYMRI és a GYOPSZI munkatársai. Az esettanulmányok Dunás-Varga Ildikó, Havasi Ágnes, Pichler Zsófia, Szekeres Ágota oktatóink tapasztalatait tükrözik. Az egyéni példákat, intézeti összegzéseket élő szöveggé, beszámolóvá formálta: Könczei György professzor úr. Az összefoglalót olvasószerkesztette: Virányi Anita, a Távolléti Oktatás Munkacsoport koordinátora.
Borítókép: pixabay.com