Kutatás

 

Kutatási és fejlesztési projektjeink

  • kutatócsoportban:
    • "Az esélyegyenlőségtől a Taigetoszig" - OTKA 111917K, 2014-2017
    • Útra fel!- Az egész életutat támogató pályaorientációs szolgáltatások fejlesztése - Emberi Erőforrások Minisztériuma, GYFA, 2018-2019 (ÁLTGYP, FOTRI)
    • Szorongás helyett énhatékonyság - A biztonságérzet összetevőinek megismerése; intervenciós eszköz- és programfejlesztés a társadalmi biztonság különböző szegmenseiben működő intézmények és aktorok számára című pályázat: Egész életutat támogató pályaorientáció alprojekt - Nemzeti Kiválóság Program (FOTRI, ATIVIK, ÁLTGYP, GYOPSZI)
    • Személyi Asszisztencia szolgáltatást támogató innováció ökoszisztéma fejlesztése - Kari Kiválóság, 2021-2022 (FOTRI, ÁLTGYPI, Freekey)
    • Szupervízió - participatív oktatás: egy inkluzív módszertani fejlesztés működésének vizsgálata - Kari Kiválóság, 2021-2022 (GYOPSZI, FOTRI, ÁLTGYPI)
    • Participatív innováció és fogyatékosságtudomány - Kari Kiválóság, 2022-2023 (FOTRI, ÁLTGYPI)
  • Bánfalvy Csaba: 
    • A speciális szükségletű  fiatalok sikertelen iskolai integrációjának okai és mechanizmusa
    • Vidéki gyógypedagógusok
  • Bányai Borbála: Társadalmi innovációk a fogyatékos személyeket támogató formális és informális szektorok ökoszisztémájában a COVID-19 járvány idején - MTA, 2022-2024 (FOTRI, ATIVIK, ELTE TÁTK, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
  • Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta: 
    • Az inkluzív oktatás, Befogadó tervezés a felsőoktatás oktatási, tanulási környezetében; egyetemes tervezésű oktatási modellek, társadalmi befogadás, sokszínűség, a  az emberi jogok területének kutatása
    • Társadalmi befogadás, sokszinűség általános, szerves érvényesülése a CHARM-EU európai egyetemi szövetség szervezeti kultúrájában, működésében
  • Keszi Roland: Munkaerőpiac és fogyatékosság
  • Kondor Zsuzsa: Társadalmi innovációk a fogyatékos személyeket támogató formális és informális szektorok ökoszisztémájában a COVID-19 járvány idején - MTA, 2022-2024 (FOTRI, ATIVIK, ELTE TÁTK, Társadalomtudományi Kutatóközpont)
  • Könczei György: A fogyatékosságtörténet korszakai, alakjai és értékvilága
  • Sándor Anikó:
    • Magas támogatási szükséglettel élő személyek önrendelkezési lehetőségei 
    • Az inkluzív kutatás módszertana fogyatékosságügyi kutatásokban - ÚNKP, 2016
    • Nagy létszámú bentlakásos intézményektől a támogatott lakhatásig - ÚNKP, 2017
    • Együtt fejlesztünk! Participatív innovációs folyamatok elemzése a felsőoktatásban - ÚNKP, 2022
  • Szücs Marianna: ADHD felnőttkorban (maradványtünetek, társadalmi beilleszkedés, megküzdési stratégiák, életútvariánsok)

Publikációink (FOTRI és FDM)
Bányai Borbála: Intézmények a munkaerőpiaci rehabilitáció területén – Pszichiátriai betegnek diagnosztizáltak a munkaerőpiacon
Bányai Borbála, Csabai Lucia, Menich Nóra (vendégszerk.): Fogyatékosság és Társadalom tematikus COVID szám

Bányai Borbála, Fazekas Ágnes, Sándor Anikó, Hernádi Ilona (szerk.): Szabálytalan kontúrok
Bogdán Bianka, Cserti-Szauer Csilla, Katona Vanda, Sándor Anikó (szerk.): Befogadás és önrendelkezés
Cserti-Szauer Csilla, Katona Vanda, Sándor Anikó és mtsai (szerk.): Gyógypedagógia - dialógusban. Fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok és felnőttek egyéni megsegítésének lehetőségei. Felnőtt Fogyatékosságügyi Szakosztály
Fazekas Ágnes Sarolta: Egyetemes tervezés a felsőoktatásban
Fazekas Ágnes Sarolta: Felsőoktatáshoz történő hozzáférés és a felsőoktatásban való részvétel vizsgálata a fogyatékossággal élő személyek vonatkozásában
Fazekas Ágnes Sarolta: Befogadó tervezés
Flamich Mária: Pedagóguskompetenciák az inkluzív szemléletű tanárképzésben
Flamich Mária, Hernádi Ilona, Hoffmann Rita, Sándor Anikó (szerk.): Paradigmák örvényében
Gurbai Sándor: A gondnokság alá helyezett személyek választójoga a nemzetközi jog, az európai regionális jog és a komparatív közjog tükrében
Heiszer Katalin: Participatív kutatás értelmi sérült személyekkel: a Play Decide módszer adaptációja
Hernádi Ilona: Problémás testek
Hernádi Ilona (szerk.): PODIUM Project Path of Deinstitutionalisation Urgent Moves From a Participatory Aspect
Hernádi Ilona, Könczei György (szerk.): A felelet kérdései között
Hoffman Rita: Felkészítés az inkluzív szemléletű tanárképzésre
Horváth Péter László: A könnyen érthető kommunikációs képzési programok képzésfejlesztésének története Magyarországon a fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló ENSZ egyezmény tükrében
Jakab Nóra: A cselekvőképesség elméleti háttere és munkajogi kérdései
Katona Vanda: Mozgássérült emberek felnőtté válása a társadalom által teremtett keretek között
Katona Vanda, Cserti-Szauer Csilla, Sándor Anikó (szerk.): Együtt oktatunk és kutatunk!
Katona Vanda, Sándor Anikó (szerk.): Ötödik Fogyatékosságtudományi Konferencia absztraktkötet
Kondor Zsuzsa: Közösségi lakhatás-e Magyarországon a támogatott lakhatás?
Könczei et al.: Ethical Research Foundations for Disability Studies and Critical Disability Studies
Könczei György, Hernádi Ilona, Sándor Anikó (szerk.): Esély? Egyenlőség? Taigetosz
Kunt Zsuzsanna: KAPCSOLÓDÁSOK. Személyi segítés és együttműködés a fogyatékosságtudomány és a kulturális antropológia találkozásainak tükrében
Mikola Orsolya: A fogyatékossággal élő személyek jogvédele a fogyatékosjogi ENSZ-egyezményben 
Rékasi Nikolett, Sándor Anikó (szerk.): Hatalom és fogyatékosság. Hetedik Fogyatékosságtudományi Konferencia absztraktkötet
Rékasi Nikolett, Sándor Anikó, Bányai Borbála, Kondor Zsuzsa (szerk.): Széttartó összhang. Fogyatékosságtudomány Magyarországon
Sándor Anikó, Cserti-Szauer Csilla, Katona Vanda (szerk.): Sokféleség mint társadalmi érték? Hatodik Fogyatékosságtudományi Konferencia konferenciakötet
Sándor Anikó, Rékasi Nikolett, Cserti-Szauer Csilla (szerk.): Bábeli rend
Sándor Anikó: Magas támogatási szükséglettel élő személyek önrendelkezési lehetőségei
Szücs Marianna: Rejtett kiválóságok. Élet ADHD-val felnőttkorban