A MASZK és ami mögötte van
Az eseményt Dr. Zászkaliczky Péter dékán és Prof. Dr. Falus András az Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja nyitotta meg. Kiemelték, hogy a tudományos eredményekkel alátámasztott oktatási fejlesztések a gyógypedagógia minden területén különös fontossággal bírnak, így az a kutatási-fejlesztési projekt is, amely bemutatkozott a rendezvényen. Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport, azaz a MASZK célkitűzéseit a kutatás vezetője Dr. Győri Miklós ismertette. A négy éves programban egy nagy mintás, kvantitatív feltáró vizsgálat és egy nyolcvan családot bevonó, részletesebb, kvalitatív vizsgálat szolgálja azt a célt, hogy jobban megismerjük az autizmussal élő gyermekek, felnőttek szüleinek pszichológiai jóllétét, életminőségét illetve az ezeket befolyásoló sarkalatos tényezőket. Mindezek mellett a projekt keretein belül sor kerül majd egy olyan pedagógiai módszertani útmutató kidolgozására és hatásvizsgálatára is, amely a kisiskolások játékos, autizmussal kapcsolatos tudásformálását célozza, így támogatva meg autizmussal élő osztálytársaik befogadását.
A rendezvényen két témában mutatták be a kutatócsoport tagjai az eddigi szakirodalmi kutatómunka legfontosabb eredményeit, amelyekre olyan emberek reflektáltak, akiknek hétköznapjait befolyásolják azok a tényezők, melyeket ezek a kutatások feltártak.
A kerekasztal-beszélgetés során, az elméleti, szakmai tartalmak és az azokra hasonló hangsúlyok mentén reagáló gyakorlati, személyes tapasztalatok megfogalmazása és kiemelése a szülők és az iskolatársak részéről, valódi párbeszédet eredményezett. Fontos kérdésként merült fel a szakmai fogalmak tartalmának tisztázása, a kortárs mentorok szerepének bemutatása és a tudásformálás lehetséges útjai. Összességében a Dialógusokhoz méltó, igazi termékeny párbeszéd alakult a rendezvényen.
Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoportról és a megvalósuló kutatásfejlesztésről bővebb információt innen tölthetnek le.
Dialógusok az autizmusról 2017. március 30.
Dialógusok az autizmusról 2017. március 30.
0
/
0
0
/
0